lördag 8 september 2007

Fenomenet Facebook

Jag känner mig ytterst kluven till fenomenet Facebook. Jag blev med utan att fatta det själv. Några tangenttryck och vips så var man med. Det känns som att det blir lite vem-har-flest-vänner-tävling över det hela. Och jag vet, det låter lite bittert eftersom jag typ har tjugo vänner på facobook, medan alla andra har runt hundra. Sen är jag allvarligt allergisk mot tjejer som lägger ut närbilder på sig själva där de naglar fast en med kåt blick och plutar med läpparna, jag blir alldeles generad. Skaffa lite självdistans! (Eller skicka bilden till Slitz.) Dessutom känns det som jag snokar i folks privatliv när jag kollar på deras semsterbilder, fast de har lagt ut dem själva.
Jag har paradoxalt nog mest pratat skit om facebook ända sedan jag gick med. Men så går jag in på en en kompis sida och får för första gången se bilder på hennes bebis. Jag får ett meddelande från en gammal klasskompis och någon kommenterar ett av mina foton. Då känns det plötsligt helt okej med facebook i alla fall. Så jag tror jag stannar ett tag till.

Inga kommentarer: