lördag 22 september 2007

Tjurfäktning

Jag läser att tjurfäktningen (följ länken "tjurfäktningen"och kolla blicken på tjuren om du vågar...) blomstar i Spanien. Det är ett mysterium. Hur kan detta blodiga och grymma nöje få fortgå bara för att det är tradition? Det finns en jäkla massa traditioner som dött ut för att de är förkastliga. Nej, jag ska ta mig fan skriva till Spaniens högsta höns att så länge detta djurplågeri försigår tänker inte jag semestra där. Basta!

P.S. Är det någon som har mailadressen till José Luis Rodríguez Zapatero?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hälsa spaniens högdjur från mig också! hittade dock ingen länk? jag och per sitter på wiens flygplats och väntar på flyget mot skopje som självklart är försenat... men med pers laptop går tiden fort ändå! hälsa hem. pusspusspuss!

Anonym sa...

jag har tyvärr ingen adress. men rememeber att min första insändare ever handlade om just tjurfäktning. :)

celine sa...

Skriv på min protestlista mot tjurfäktning: http://www.emot.se/namnlistor/73/