lördag 1 september 2007

Stickmani

Igår såg vi Jakten på lycka, den var alla tiders. Vilken resa för Will smith - från Fresh Prince i Bel air - till detta! Tyvärr fick vi se den på miniatyr-Tv:n, för plasma-Tv:n hade inte kommi igår! Besvikelsen var enorm och jag tror inte Mats har kommit över det än. Nu får vi vänta i två veckor till!

Jag har börjat sticka nu. Det är väldigt beroendeframkallande. Det är nästan så jag stickar några varv när jag går upp och kissar på natten. Jag ska visa er mina alster när jag är klar. Det bli dock bara halsdukar för det är det enda jag kan. Börja sticka allihop, det är så avkopplande. Handarbete har samma effekt som beröring. Det utsöndrar må-bra-hormonet oxitycin. Samma rogivande hormon som frigörs vid massage, kramar, smek och pussar. Prova så får ni se!

1 kommentar:

Anonym sa...

oh my, en till stickfantatiker i min vänkrets. tyvärr så KAN jag ej lära mig sticka, jag saknar stickgenen, det är alldeles för avancerat ur motorisk synvinkel. själv tycker jag baka har samma effekt... räknas det som handarbete? /puss från en som LIDER över att dd börja arbeta till 16.30 ...