lördag 31 januari 2009

Bråcket


Som ni kanske minns blev det i slutet av september, när Odin var fem veckor, konstaterat att han hade ljumskbråck. Efter ett besök på barnakuten i Falun beslutades att han skulle sättas upp på väntelista för operation. I veckan kom det fruktade kuvertet. Vi hade fått tid för inskrivning/operation om två veckor. Kuvertet var fyllt med skräckinjagande information.
Jag kunde inte se in i Odins oskyldiga blå ögon där han låg och jollrade och jag började genast gråta. Jag hade nästan lyckats förtränga den där operationen. Samtidigt kände vi oss tvungna att ringa lasaretten och berätta att vi faktiskt inte sett bråcket på över två månader. En sjuksköterska ställde en mängd frågor och lovade att ringa upp då hon pratat med en barnläkare, kanske ville de göra en undersökning innan inskrivningsdagen eller skjuta upp operation, menade hon. Igår ringde hon tillbaka med sitt besked. Det blir ingen operation! Hade vi inte sett det på så länge sa fanns ingen anledning till operation enligt läkarna. De ska inte söva och skära i vårt barn! Vilken oerhörd lättnad. Vilken glädje!



5 kommentarer:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Va skönt för er, att se Malte sövas var så hemskt! Jag grina som en galning fast det gick hur bra som helst och var över på en kort sekund ;) Hoppas laxen blir god..

Kram

Anonym sa...

grattis vad skönt.

Anonym sa...

Va skönt att han slapp den!! vi får försöka träffas nåt snart igen! Kramar /mia

Anonym sa...

sånt här vill jag faktiskt få reda på innan jag läser det på bloggen!! men verkligen jätteskönt!!

Anonym sa...

jag är också verkligt glad att ni slapp.. superskönt.. puss o kraaaaam!