onsdag 28 januari 2009

Jag kan inte längre sminka mig pigg

Fasaden har rämnat. Jag erkänner. Efter ännu en natt med varje- eller varannantimmesamning känner jag att måttet är rågat. "De förnuftiga" har hela tiden sagt "Sov när Odin sover!". Min lösning har varit kaffe och rouge på kinderna. Det funkar inte längre. Tröttheten lamslår. Idag stängde jag av ljudet på telefonerna och gick och la mig under både Odins första och tredje lur. Det är inte likt mig. Inatt grät jag faktiskt en skvätt av utmattning när Odin skulle ha mat igen efter bara 1 (!) timmes sömn. Jag älskar verkligen att vara mamma och jag älskar Odin bortom vett och sans, men just nu skulle jag betala ganska dyrt för en hel natts sömn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad jobbigt kära syster kunde jag hjälpa dig skulle jag göra det.kram kram

Anonym sa...

vad bra att du vilade! du får fortsätta med det... och mats får gå upp? för han väl inte vara så jättehungrig efter en timme?

när vi har en heldag kan du hinna med allt du vill plus sova :)

PUSSAR!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Ammmar du helt? JAg började med lite ersättning på kvällen när mate var 3-4 månader och han vart så nöjd! Vi fick sova låånga nätter, ett tips bara men det kanske inte funkar för alla! kram!