torsdag 8 januari 2009

Konditori Siljan

Idag har Odin gjort debut på ortens kondis och jag klarade av att amma diskret. I USA är det inte tillåtet att amma utan en sjal som döljer proceduren och även om jag tycker det är löjligt så kändes det ändå bäst att skyla sig bakom sjalen. Jag exponerar inte gärna mina tits offentligt och Odin behöver matro. Läste förresten att facebook hotat stänga av medlemmar som lagt ut bilder då de ammar. Dåligt av facebook. Jag skulle aldrig lägga ut sådana bilder själv, jag är för pryd, men det är väl upp till var och en. Hur kan man sexualisera amning?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas att du fick mersmak av café-livet idag! det var jättemysigt att vara där med er. håller med om att det låter märkligt det där med facebook, finns säkerkligen kort som är tusen gånger mer "utmanande" än amning som läggs ut varje dag...

Anonym sa...

neej precis.. det finns ju caféer och restauranger som förbjuder (?) amning och har typ amningsbås.. jag fattar inte hur en person som lugnt o diskret ammar sitt barn kan störa någon!?