måndag 26 januari 2009

Veckans matsedel

Förra veckans matsedel var ett genidrag... eller nja... en god idé. Jag fortsätter i samma goda anda denna vecka. Idag äter vi Spagetti Carabornara (stavning?), imorgon - soppa och äppelpaj (jag har syjuntan då), onsdag - pastasallad med pesto och avocado ("grönt smör" som min bror kallar det med äcklad min), torsdag - julkorv (den hemgjorda från i julas) och på fredag blir det tacos (då blir Mats lycklig). På lördag får det bli någon form av lax (den här veckan får man fyra filéer för 50 spänn på Hemköp). Söndagsmiddagen lämnar jag öppen. Saknar man inspiration, vilket jag ofta gör, så kan man besöka recept.nu eller tasteline.com för tips.

4 kommentarer:

Jonna sa...

tror det stavas carabonara. men i vår familj har vi ju ofta kallat det för carbonara. ååh, love pesto och avocado. ser even fram emot soppan i mörååå.

Anonym sa...

laxen från hemköp är snart i min ugn :) passar alltid på! det blir nån pestosås till... imorgon blir det paj! mums!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Bra med lite inspiration till mat ;) ett lax tips om man gillar förstås är att blanda ca 1dl turkisk yogurt med 200g fetaost, salt, vitpeppar och timjan, smeta på den råa laxen och in i ugnen ca 12-15 min i 225grader! Superenkelt och gott, jag brukar göra bulgur sallad till :)kram!

Anonym sa...

ja grönt slemmigt smör som blir brunt efter fem minuter i luften blä.