fredag 11 mars 2011

Ge mig ett L. Ge mig ett O. Ge mig två P. Ge mig ett I. Ge mig ett S. Vad blir det?

Härom dagen fick jag äntligen stilla mitt loppisbegär för ett tag framöver. Jag älskar gamla saker. De har en historia och hur nördigt det än kan låta så tycker jag att det är superspännande. Som den här väckarklockan som numer tickar trivsamt i vardagsrummet till exempel. Jag fantiserar om vem som har haft den. För vem har den ringt på morgonen? En kvinna? En man? Till vilket jobb har den personen gått? Jag är så glad i den här klockan att jag nästan vill pussa den.
Ett fullt fungerande rivjärn som ska sitta i vårt nya kök så småningom hittade jag också.
Och så lite mer Kockums emalj, denna gång en liten gryta.
Mycket blanka skedar i perfekt kak- och dessertstorlek.

Och allt för en spottstyver. Det är ju helt fantastiskt. Loppisintresset må vara utrymmeskrävande men det är baske mig inte ett dyrt intresse.

5 kommentarer:

Linda H sa...

Jag blir nästan lite avundsjuk på ditt intresse. Jag önskar jag hade förmågan att hitta alla dom fina sakerna som du gör. Kramar

S Park sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

Helt otroligt fina grejer. Att fynda på loppis är nog det bästa som finns. Jag har blivit helt besatt på senaste ;) Kramar/Anna

Slans sa...

MEN ÅH! Bitch. Jag vill väl också fynda... Jättefina grejer!

Jonna sa...

Galet fina! Hur lyckas du? Men jag vet vart du varit, och tänker också börja hänga där!