tisdag 15 mars 2011

Handarbetesdrömmar

Det var inte länge sen jag fick för mig att jag skulle börja brodera. Det blev inget av det. Förra veckan ville jag lära mig virka. Ambitionen är det inget fel på men det stannar oftast där. Lika bra att låta andra göra jobbet tills jag har mer tid och ork, till exempel barnens farmor och hennes väninna May-Lise som stickat den här fina tröjan bland annat.
Odin är förresten mycket bättre idag, krupphostan är borta och febern likaså. Antagligen håller vi honom hemma från förskolan imorgon också för säkerhets skull men mammas kalas med smörgåstårta vill vi helst inte missa!

5 kommentarer:

slans sa...

Ljuvliga unge! Imorgon imorgon imorgon...

Anonym sa...

Om handarbete...I morron är det mormors dag, kanske hon berättar för sina ljuvliga barnbarn om hur det var att sticka oranga vantar i 3:an Hi Hi Hi
Hon i Mariefred som följer din trevliga blogg

Jonna sa...

Åh vilken söt liten Alvar! Och vilken jättefin tröja!

andreas sa...

va stor han blivit och lik dig kramar

mor/mormor/ Ina sa...

Ja du Anita! jag minns de orange vantarna mycket väl! Härliga tider! Visst är Alvar lik mig?