onsdag 11 januari 2012

Den enda raka

Jag är överväldigad över gensvaret på gårdagens inlägg, det uttjatade ämnet till trots. Jag måste ha sett och låtit riktigt bedrövlig. Tack från botten av mitt hjärta! Jag ska sluta amma nu, det är det enda raka. Jag inser det. Vi börjar med ätstopp på nätterna från och med helgen. Jag får lov att stålsätta mig. Får lov att tänka att även Alvar vinner mer på att ha en pigg mamma. Vi får skjutsa ut honom i vagnen på balkongen i värsta fall, där somnar han nog...

Förövrigt fortsatte gårdagen på den inslagna vägen. Alvar la sin nya leksaksmobil i hundvattenskålen så den dog. Jag köpte färg med fel glans på Colorama. Och så vidare... Men idag skiner solen och jag känner mig nästan lite pigg tror jag!

P.S. Väggen är vit nu, den blev snabbt övermålad! Rosa har aldrig varit och kommer aldrig att bli min färg. D.S.

2 kommentarer:

Elina sa...

Skönt att du tar råden till dig! Ibland måste man höra andra säga det man innerst inne redan vet. Ni fixar det, det vet jag! Som du skriver så vinner Alvar också på det, liksom ni andra.

Skönt att det ordnade sig med den målade väggen. Det är ju trots allt svårt att undvika att irritera sig över en vägg i fel färg :)

Jonna sa...

Nä rosa känns inte som din färg! Hoppas att vi får vara lite delaktiga i helgen genom att lilleman sover här ;D