måndag 16 januari 2012

Här blåser förändringarnas vindar

Att avvänja båda barnen samtidigt var väl kanske inte så genomtänkt - Alvar från att nattamma och Odin från att sova middag. Vaknätter och treåring med humörsvängningar är ingen kombination jag rekommenderar. Igår gick jag in på toan fast jag inte behövde uträtta några behov, satte mig på locket ett par minuter och andades med magen.

Odin hostade så skrälligt imorse så han fick stanna hemma men under dagen har jag inte hört en enda hostning. Vi har sett på Pettson, handlat, fikat, lämnat tillbaka två hyrfilmer, bakat bröd och gått på promenad. Det har visserligen varit trevligt men kan vi inte gå till kyrkis imorgon kommer nog både jag och barnen att bli akut rastlösa.

Så här ser det oftast ut på eftermiddagarna nuförtiden - en utslagen busunge.

4 kommentarer:

Ullvitrollet sa...

Vet hur det är!Lite stökiga nätter här också.Försöker få Lovisa att sluta dricka välling på natten och Isabelle att sluta med napp.
Men snart är förhoppningsvis dessa nätter ett minne blott och man kan vakna någorlunda utvilad.
Kämpa på!

elina sa...

Söta skrotnissen! Snart Malin, snart! Håll ut!

Tur att du inte uträttade något behov med locket nedfällt i alla fall :)

Jonna sa...

Ja kämpa på..! Det kommer bli bättre, det vet du ju. Alvar kommer säkert också tycka att det är skönt att sova hela nätterna. Odin är så söt, man vill bara äta upp de där kinderna. När jag sov bredvid honom i helgen kunde jag bara ligga och klappa på hans kinder hela tiden!

Andreas sa...

Bra Malin kämpa på så har ni snart fått ordning på sovandet kramar