fredag 2 mars 2012

Några fredagsrader

Klockan är halv fem på eftermiddagen och barnen sover. Alvar i bilstolen och Odin i soffan. Jag borde väl egentligen väcka dem, men istället sitter jag här med en kopp kaffe och en rad marabou mjölkchoklad. Och sen ska jag gå på toa. Själv. Utan barn som står utanför och vill in. Det är lyx. Efter det kan jag väcka barnen.

Alvar börjar bli en mycket bestämd liten man. Så här ser det ofta ut - en utsträckt hand, stadig blick och ett " öh!". Klättring är annars det största intresset. Vinterns sista gubbe. Idag är det bara moroten kvar.
Det kommer bli klent med bloggandet framöver. Det kan jag lika bra säga redan nu. Nästa vecka flyttar vi som bekant och det kan komma att dröja 1-1 1/2 månad (!) innan installationsarbetet som möjliggör tele- och bredbandsuppkoppling är klart. Men kommer jag åt någon annans dator så lovar jag att skriva en rad!

Trevlig helg!

1 kommentar:

elina sa...

Öh! Så sött :)Helt rätt att unna dig en ensam stund vid dator och på toaletten. Vet själv hur bra det går att göra ifrån sig när Odin alltid blir kissnödig preciiiis när jag är på toaletten.

Vi väntar tåligt (men ivrig) på dina uppdateringar!