onsdag 24 oktober 2007

Plocka bort plasten!

Natacha Peyre, Carolina Gynning och fler därtill plockar ut allt eller delar av sitt silikon. Natacha säger att hon inte längre vill vara en del av detta sjuka ideal (exakt vilket ideal hon menar förtäljer inte historien). Den grabbigaste av alla grabbtidningar Moore gör en läsarundersökning som visar att läsarna föredrar naturligt framför plast. Alla jublar och klappar händerna åt detta sunda trendbrott. Inklusive jag. Jag vill ändå vara en liten glädjedödare och påpeka att trots att detta är ett steg i rätt riktning är det en fis i rymden sett i ett större sammanhang. Och Natacha lär fortsätta vika ut sig även med mindre tuttar och Moore kommer definitivt att fortsätta i gamla hjulspår, med eller utan silikon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, så är det ju... och alla plastbrudar får grina illa över sina tiotusentals kronor som inte ens är trendigt investerade längre... utan mest ses som billigt. vilket ju i säg också är sorgligt, de är ju lika mkt värda som alla andra trots sina ideal. när ska zornkulleidealet blir trend igen, undrar jag? :) det måste ju vara det mest hälsosamma idealet.

Anonym sa...

mm, men tyvärr pumpas det väl in silikon i samma takt som en del väljer att tar ur det... men vem vet, kanske det går i rätt riktning trots allt.

jag gjorde ett mindre lyckat vägval under min promenad idag - nämligen över en åker som jag trodde var perfekt att gå över då frosten fryst på allt i natt. dessvärre blev jag dyngsur och kall om fötterna och hundarna luktar fortfarande dynga (don't kill me). plus att hundarna drar åt varsitt håll när de är kopplade. greta ska vara så långt fram som möjligt och doris vill stanna och nosa och kissa var femte meter. så, nu har jag avreagerat mig lite!