söndag 28 oktober 2007

Väderbeklagaren Malin

Vädret är som en blöt raggsocka. Nu får man verkligen uppbåda alla sina krafter för att inte falla offer för deppvädret och bli lika lågmäld som den massiva grå himlen. Träffade en 3-åring igår. "Vilket dåligt väder det är idag då", sa jag i brist på fantasi (vilken kommentar att fälla till ett barn!) "Det är fint väder", svarade hon bestämt. Och då skämdes jag lite för att jag var så negativ... Allt sitter faktiskt i inställningen. Hon hade helt rätt inställning och jag kom med min dåliga och försökte påverka henne att bli en väderbeklagare, som alla andra. Nej, nu är det slut med det. Vilket underbart väder vi har haft i helgen, inte sant?

1 kommentar:

Anonym sa...

du kan ju gissa vad alla tanter och gubbar pratar om hela tiden... plus att man smittas själv och börjar prata om det, för att man då vet att samtalet kommer igång. jesus.