måndag 26 maj 2008

Fiasko byts mot framgång?

Fiasko igen för Sverige i Eurovisionsschlagerfestivalen. Jag orkar inte ens kommentera eländet. Jag upprepade gång på gång under kvällen: "Det här är sista gången jag ser det här. Nästa år ska jag inte titta!". Så var snälla och påminn mig nästa år om mitt minne sviktar.

Sverige får chans till revansch i ännu ett europamästerskap. För snart börjar fotbolls-em och det ska bli kul (faktiskt). Jag är inte ett dugg intresserad av allsvensk fotboll men när det är ett mästerskap så är det spännande. Dessutom sitter min pojkvän klistrad framför vår enda tv och då är det liksom lika bara att gilla läget och övertyga sig själv om att man är fotbollsintresserad. Hittills har jag lyckats. Chips och annat gott som följer med paketet brukar vara bra i övertalningskampanjen om inte annat. 10 juni drar det igång!

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh ja, det ska bli spännande. för tillfället har jag noll koll, vet inte ens när det börjar. hoppas jag hinner se en match eller två!

Anonym sa...

härligt malin kanske vi kan göra något kul kring någon sverigematch typ den 14 juni kl 1800 kram

Anonym sa...

EM startar ju 7/6. och visst är det kul me Sveriges matcher men det kommer nog spelas betydligt bättre matcher och roligare att se på. t ex Leksand - Tällberg. ;)