torsdag 8 maj 2008

Ordning och reda

Jag börjar bli mogen, eller vad man ska kalla det... Klär mig bekvämt och förfasas över andra som inte gör det (se föregående inlägg). Jag har dessutom satt upp en lapp i köket riktad till alla kollegor som inte diskar efter sig och nu har jag gjort en sak till. Jag har skickat ett mail till alla lärare på skolan där det stod:
"Till dig i lärarkorridoren som tror att kopparna diskar sig själva och traskar tillbaka ner till cafeterian - håll i dig - de gör inte det!"
Jag har fått mycket positiva kommentarer efter det. Plötsligt har jag blivit en självutnämnd Fröken Ordning och reda.

4 kommentarer:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

hihi är det mammagenen som börjar smyga sig på ;)

Anonym sa...

malin - skolans mamma! haha, tur att alla är positiva. i alla fall de som inte tar åt sig :)

Anonym sa...

jag går i dina fotspår för nu har jag också satt upp en lapp på kylskåpet! med anledning av all gammal mat som folk inte tar bort.

Anonym sa...

heja heja