fredag 30 maj 2008

Gravidtanten

Graviditeten gör sig allt mer påmind för varje dag. Och då menar jag inte bara magen som växer. De senaste två dagarna har jag också förbannats med en plötsligt uppkommande smärta i höger sida som påminner om kraftigt håll. Lägg därtill stelhet och smärta i höftpartiet (jag är livrädd att det är foglossning på gång!) och en trött rygg. Igår kväll lyckades jag knapppt gå en promenad med hunden. Jag gick långsammare än min farmor, som är 91, och tvingades ibland stanna och kura ihop mig och vila ett tag. Det var så olikt mig att till och med vovven reagerade och tittade konstigt på mig.
Ibland när jag legat en stund reser jag mig så sakta och mödosamt av stelhet att jag inte kan låta bli att skratta åt eländet. Om jag redan känner så här - hur ska det då bli längre fram? Det är ju 3 månader kvar! Denna nya fas av graviditeten har jag mycket svårt att acceptera och det är med stort motstånd jag "erkänner" hur det ligger till. Det här vill jag inte vara med om. Jag vill vara en pigg blivande mamma som skuttar ut på långpromenad med stavarna i högsta hugg in i det sista. Dags att inse fakta kanske? Jag är inte som vanligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, nä, konstigt att du inte är som vanligt! du är ju ffs gravid i 6e månaden... ta det lugnt och lägg bena högt vettja.

Anonym sa...

till på köpet är du en BIG mama, och lite rund om kinderna haha!

Anonym sa...

muahahaha....om ett år kanske du du är dig själv igen kanske som sagt var.