fredag 9 maj 2008

Puls

I helgen drar vi till storstan för att hälsa på svägerskan. Det gäller att passa på. Med en liten bebis är Stockholm city ingen höjdare. Det ska bli kul med lite storstadspuls. Äta glass i kungsan. Gå ut och äta. Titta på folk (ett nöje för oss glesbygdsbor). Springa i affärer (även om jag, till M:s stora förtjusning, inte lär springa i affärer med samma iver som vanligt). Dessutom ska vi vara kulturella och gå på Nationalmuseum! Det är en utställning där med Toulouse-Lautrec, fransmannen som målade Paris undre värld (bordeller, teatrar, krogar och danspalats) i slutet på 1800-talet. Tänk Moulin Rouge. Jag gillar hans målningar och sedan blir det ju lite av en historielektion också. Ja, jag ser verkligen fram emot helgen. Hoppas ni också får en trevlig helg i vårsolens glans.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh, låter som en toppenhelg! njut allt du kan. här blir det städdag med rodden och jobb, inte lika glamoröst direkt... jag, alva och doris har nyss gått till dammen vid korsningen och badat (kom inte längre när alva först insisterade på att följa). doris fick svalka sig och blev glad i alla fall, medan alva inte gick ner i vattnet alls. är väl för brant backe för henne nu tyvärr. hörs efter helgen kära blogg!

Anonym sa...

ha det toppen!! vi hörs med sms under veckan.. nu ska jag packa det sista och göra klart.. käka carbonara... osv.. puss!

Anonym sa...

Trist att du aldrig vill hälsa på mig när du är i stan... Hoppas ni får en trevlig helg! /kram Åsa

Anonym sa...

ha så kul kramar