fredag 2 maj 2008

Husdrömmar...

I och med att våren har anlänt och vi fick bygglov vaknade den slumrande drömmen om vårt blivande hus till liv. Jag har lagt till några länkar till inspirerande inredningsbloggar här på sidan. I väntan på huset ska vi dock flytta till en större lägenhet vilket känns otroligt skönt (det är tufft att ha brottningsmatch i köket varje morgon och att gå i sidled in till sängen när man ska lägga sig). Vi flyttar bara rakt över gården. Den nya lägenheten är både bu och bä. Den har öppen spis som det går att elda i :) men den har också ett kök med knallblå skåpluckor och mörktbrunt plastgolv :( . Vi får försöka göra det så fint det går med små medel, dumt att lägga ner en massa pengar på en lägenhet som vi (förhoppningsvis) inte ska bo i så länge. Jag gissar också att när vår efterlängade lilla bebis anländer kommer allt annat (som bruna plastgolv) att kännas ovidkommande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

om jag känner dig rätt kommer ni få det hur fint som helst i er ny lght bruna plastgolv eller inte!

Anonym sa...

tänkte precis samma som jonna. du har ju en sån känsla för det där! kommer bli supermysigt!

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Va kul att ni äntligen fått erat bygglov och vilken ära att hamna här som länk :)Lägenheten kommer nog funka när ni vet att ni snart har erat efterlängtade hus!!Möhippan såg skoj ut, såg lite bilder på jonnas bilddagbok! Jag hoppas,hoppas att jobbet inte drar ut på tiden imorrn så jag hinner till kyrkan och se dom lyckliga tu :) trevlig helg, kram!