lördag 24 maj 2008

Surpuppa

Igår eftermiddag var jag skitsur, eller snarare förbannad. Svor på en massa bilister. Svor på en massa fotgängare. Var sur på ICA-affären för att den är så J-a trång. Blev irriterad på alla pensionärer som handlar i fredagsrusningen. Sur på grus och damm i lägenheten. Sur på mig själv. Skitsur på allt helt enkelt. Det var tur att inte M var hemma för då vet jag inte vad som hade hänt.
Efter en baguette med ost och tomat, ett glas mjölk och några pyramider Toblerone lugnade jag ner mig. Jag vill inte vara en gravidklyscha. Egentligen vet jag inte om jag är mer lättrörd, hungrigare och lättare blir förbannad än tidigare, eller om jag bara släppt på spärrarna för att jag är gravid och det står i alla böcker att det är normalt med dessa beteenden. Men hursomhelst så känner jag att mitt känsloliv är förändrat. Alla känslor är förstorade. Men ni behöver inte oroa er - jag är under kontroll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men huvva då! Låter som det finns en tickande bomb i huset...tack o lov för toblerone! :-)

Anonym sa...

tur att det är under kontroll! men du vet man kan ha sådana där dagar fast man inte är gravid också, så det behöver ju inte ha med det att göra :) puss o kram.

Anonym sa...

jag märkte då inget när vi var där.

Anonym sa...

vet inte om det låter som att du är under kontroll? :P men det är ju alltid skönt att ha något att skylla på!