onsdag 28 maj 2008

Huvudbry

Jag sitter bara här och stirrar. Framför mig ligger en s.k. betygskatalog. Studenternas betyg ska lämnas in idag. Jag är säker på alla utom ett. Vg eller Mvg - det är frågan? Fan vad svårt det är! Många aspekter måste vägas in. Blir jag påverkad av att hon är så mogen och trevlig? Blir jag påverkad av att hon är "bättre" än vissa andra som är väl godkända? Kan hon få Mvg fast hon inte lämnade in den där uppgiften jag bad om när jag uppmuntrade henne att satsa på Mvg? Har jag argument om andra kommer och ifrågasätter varför hon fick högsta betyget och inte de? Suck... ingen kan hjälpa mig i detta beslut. Det är bara jag som vet vad hon gjort. Betygsättningen är verkligen detta yrkes "finne i röven".

4 kommentarer:

Anonym sa...

usch, hoppas att jag slipper sånt. den där extra uppgiften du pratade om, var den obligatorisk? annars kanske du inte kan räkna in den...? fast jag vet inte hur det funkar riktigt. nu ska jag ut med din blodhund.

Anonym sa...

sätt mvg! det är väl bättre att höja än sänka om man tvekar? fast vad vet jag..

Anonym sa...

svårt svårt

Anonym sa...

högre betyg om man tvekar emellan 2 st. så har då jag kört. =)