söndag 12 oktober 2008

Älgänka

Jag är älgänka nu. Min sambo ska ägna sig åt en orgie i testosteron i veckan, jaga stackars älgar, lukta svett, dricka whiskey i träkåsa, skära tjocka korvskivor med en morakniv och skrävla om vem som fällt älgen med flest taggar genom tiderna.
Det känns som jag måste passa på att göra något nu när jag har chansen. När katten är borta dansar råttorna som bekant på bordet. Men vad ska jag göra? Det finns ju ingenting jag inte kan göra när han är hemma. Hm... jag får fundera lite. Jag ska åtminstone köpa en stor chokladkaka och ha alldeles för mig själv...

2 kommentarer:

Anonym sa...

men sen får ni älg i frysen, och det är ju inte fy skam! jag hoppas jag får lite av pappa... du kan se på de där filmerna bara du vill se också, (juno till exempel), och bara äta gröt till middag ibland :)

Anonym sa...

precis