torsdag 9 oktober 2008

Slösa inte med vattnet!

Jag läste ett miljötips i en tidning som gick ut på att man ska stänga av vattnet i duschen när man tvålar/schamponerar sig. Gör inte alla det? För mig som växt upp med vedeldning är det en självklarhet. Det är snabbduschning som gäller när man växt upp med minst ett syskon som står och bankar på badrumsdörren.
- Spar lite varmvatten till mig också!
Nu har jag, min uppväxt till trots, övertalats till ett liv på vedbacken då min vedromantiker till pojkvän älskar att hålla på med ved. Och visst låter det väl mysigt att gå ut i råkalla vintermörkret och med stelfrusna fingrar hämta in ved och elda innan man, tidigast en timme senare, kan ta en snabb dusch?

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag stänger alltid av... men mamma gör faktiskt inte det! så vi måste ju fått det från pappa? eller så har vi syskonen varit på varandra så mycket om att spara på varmvattnet...? jag minns i alla fall vilka tjafs det kunde bli om det där varmvattnet, "meeen ååååh, nu står det du ju bara och njuuuter", njuta fick man liksom inte göra av duschen.... nej, bara bli ren sen ut snabbt som ögat!

Anonym sa...

haha va roligt.."men åååh nu står du ju bara och njuuuter". haha
/Tara

Anonym sa...

hahaha barnen bodin-hansen. ni är lika på många saker.

Anonym sa...

hahahahahaha! skrattade gott när jag läste elinas kommentar.. det var ju verkligen så det var!! jag stod ofta och skrek åt elina att sluta stå och njuuuta och kliva ur duschen! duscha gör man för att bli ren, basta!!

Anonym sa...

Ja det låter väldigt mysigt.. ELLER INTE... Jag är åxå uppväxt så, men jag tyckte nog att det var värre att vakna på morgonen i bara 10 gradig värme men det var inte nåt man växte ifrån, det har hänt mer än en gång sen vi flyttade till vårat hus! Brrr KRAM//mia