måndag 20 oktober 2008

Vardagar är bra

Helger i all ära men ibland är det skönt när det blir måndag. Ibland är det till och med skönt när det blir en mulen måndag (damm, skitiga fönster och hundhår syns sämre). Alla väntar på helgen och när den kommer går den ofta i ett. Mycket ska hinnas med och många ska hinna träffas. Trots att man bestämt sig för att inte göra så mycket blir det lätt en hel del i alla fall. När vardagen kommer blir det lite lugnare och rutinerna (i den mån man har några) tar vid. Jag och Odin får göra allt i vår takt och ta det lite lugnare. Vardagslunken är mysig. Men det är klart, om jag jobbade skulle jag nog inte hylla måndagarna. Eller vad säger ni som jobbar/studerar - är måndagar veckans värsta dag eller ganska sköna?

5 kommentarer:

Anonym sa...

VECKANS VÄRSTA! Fram tills powerbaren, ett av veckans finaste träningspass, och stunden i soffan efteråt.. då har man både avverkat måndagsdagen plus haft en underbart styrkepass, så då känns livet lite lättare igen.. men idag är jag helt sjuuukt trött o seg...

Anonym sa...

värsta!! man tycker alltid att helgen som varit gått för fort och att det är alldeles för långt till nästa helg...

Anonym sa...

Ja inte gillar jag måndagar inte. Den här måndagen var bra tills precis nyligen, då jag inser att någon kommit över bankinformation till ett konto jag har i Handelsbanken och åkt tre taxi resor på för sammanlagt ca femhundra spänn, och jag som är så fattig just nu. HUR FAAAN KAN MAN GÖRA SÅ?? Jag är så arg att jag skulle kunna spricka, om jag fick tag på den som snott mina pengar så skulle jag helt ärligt slå honom/henne på käften (så att blodet rann och kanske knäcka näsbenet också) ååååååååååååh.
/Tora

Anonym sa...

Förresten, i somras så hittade jag en plånbok med en massa kontokort och flera tusen i kontanter i. Jag ringde då flera olika samtal tills jag fick tar i ägaren och väntade tills hon kom och hämtade upp den en stund senare. För några veckor sedan tappade jag min plånbok, den har inte kommit tillrätta och någon anväder sig av MINA pengar. Vad är det man brukar säga, "What goes around, comes around"- tydligen inte!
/Tora

Anonym sa...

Måndagar är verkligen trista! Tunga och dystra! men nu är det kväll och även jag har tränat och känner mig lite bättre. Skall se på "Livet i Fagerviken", alldeles lagom en måndagkväll! imorgon är det tisdag och snart fredag igen och besök hos Elina och Per i Uppsala, kul! Kramar mor!

Vilken osis du haft Tora!