onsdag 21 oktober 2009

Café Bilprovningen

Att besikta bilen 7.20 var rena nöjet. Besiktningsgubben var så go´att jag nästan ville ta med honom hem. Jag och Odin satt i varsin plaststol, jag drack kaffe (som dem bjöd på!) och läste morgontidningen och Odin satt knäpptyst och tittade på allt med stora ögon. När mannen skulle ge mig domen på slutet la Odin in charmoffensiven och besiktaren sa:
- Vilka roliga miner de kan göra. Men glömmer hur små de varit, det går så fort. Framrutan är rätt sliten och repig men vi tar det muntligt den här gången. Bilen är godkänd.

Vilken fantastisk start på dagen!

2 kommentarer:

Elina sa...

Grattis! Vad skönt. Allt blir lättare med trevliga människor... Tänk om till exempel universitetets "lärare" fattade det.

Jonna sa...

det är br att gratulera! nu ska jag bara slänga ut annonsen på golfen så hoppas vi på underverk!