tisdag 13 oktober 2009

Gbg tur och retur

Fika på ditresan.
Turistbild med okänd byggnad.
Fint barn i fint hem.
Odins söta kusin (egentligen tremänning men vi säger kusin).
Lunch på stan.
Odin får russin (som senare låg hela i bajjblöjan).
Farmor och barnbarn.
Min kusinfru Linda och yrvädret Ludvig.
Tacka vet jag kollektivtrafik ovan jord.
Jag vet inte hur jag hade klarat resan utan mamma som höll reda på väskor, biljetter och spårnummer. Tre byten med barn och barnvagn är inte en baggis. Föräldrar som reser ensamma med barn är mina nya idoler.
Soldränkt vällingmys.
Jag pustar ut efter en språngmarsch. Vid ett tågbyte fick jag för mig att jag glömt min sjal (som egentligen är Elinas) på tåget vi klivit av. Jag springer fort som blixten tillbaka till det gamla tåget och kastar mig på, snubblar i trappan. Panik. Tåget kan rulla mot okänd ort när som helst. Sjalen ligger inte på våra säten och jag hoppar av och rusar tillbaka för att inte missa nästa tåg. Var sjalen visade sig vara? Runt min hals. Odin somnade för natten klockan sex ikväll. Man blir trött av göteborgsresor. Trött och glad.

4 kommentarer:

Mor sa...

Tack för en härlig resa tillsammans, att få rå om barn och barnbarn på detta vis är en Lycka! Fast man blir rätt trött.....Kram!

Sofia sa...

Oj vad stor ludvig har blivit :) kul att se bilder från resan..
vi ska till bvc kl 11.30 på torsdag kanske vi kan titti förbi efter de för vincents lunch paus och kanske en kaffe kopp för min del :P kramar

jonna sa...

Vad kul med bilder! Gud vad fina ni är, både Ludvig, du, mamma, Linda, Odin... såg verkligen ut om ni haft en toppentoppen resa! Härligt! Och kul att se att ni håller fast vid samma lunchställe som även jag ätit på med Linda, Daniel och Rutebo i december. :)

Elina sa...

Jättefina bilder! Nästa gång är det nog min tur att följa till Gbg :) Roligt det där med sjalen också haha! Du hade fått pröjsa minst tusen spänn om du tappat bort den. Eller inte.