fredag 23 oktober 2009

Snor och köttbullar

Vaknade imorse med näsan full av snor. Dagsplanen var ett besök hos svägerskan och brorsbarnen men jag fick ringa återbud, det kändes trist och inte blev det bättre av av Fia sa att Gustaf redan stod i fönstret och tittade efter oss.
Igår lagade jag älgfärsbullar och blev för första gången riktigt nöjd. Det bästa var att man enligt receptet kunde tillaga dem i ugnen och slapp den tidskrävande stekningen som oftast resulterar i brända och trasiga bullar, åtminstone med mig vid spisen.
Här har ni receptet som man får halvera om man inte vill ha frysen full i köttbullar som jag.

3 kommentarer:

Elina sa...

Kanske borde testa! Har ju ½ kilo älgfärs i frysen. Gjorde biffar i måndags!

jonna sa...

Bra recept! Jag är sugen på att göra köttbullar... synd att inte Jonte gillar potatismos som jag tycker är gott till, men det är ju gott även med stuvade makaroner eller potatis. :)

Sofia sa...

hoppas du kryar på dig. Vi har haft en bra dag trotts dit uteblivna besök. vi åkte till öppna förskolan istället sedan när vi kom hem fikade vi upp allt fika vi tänkt bjuda på :)