söndag 18 oktober 2009

Romantik och vinterdäck

Jag vet inte vad som hänt Mats men efter en veckas skogs- och macholeverne gick han helt utan övertalning med på att se en romantisk komedi igår. Han behövde kanske lite jämvikt, mysigt var det hursomhelst. Man ser alldeles för lite film, den saken är klar. Att sitta framför tv:n och aldrig riktigt bestämma vad man ska se är inte lika avkopplande.
Nu är vi hemma hos mamma och pappa. Jag promenerar med en kompis och tar hand om barnet och Mats byter till vinterdäck. Just när det kommer till bilarna är jag väldigt nöjd med vår könsstereotypa arbetsfördelning, speciellt en grå och kall höstdag som denna.

3 kommentarer:

Elina sa...

En film att rekommendera?

Lär testa de där chipsen...

andreas sa...

jag hoppas du kan byta däck iaf saknade er i helgen kram

jonna sa...

Jag är också glad åt den fördelningen... men jag och JW var så jämställda att vi stod och mätte och fyllde lufttryck i bilen ihop igår vid statoil, fyllde i kylarvätska mm...