lördag 24 oktober 2009

Grogg, blod och mossa

Vi hade en 80-talsinspirerad afton igår. Den inleddes med potatisgratäng och entrecote och avslutades med hyrfilm, chips och grogg (!). En lyckad kväll som för min del avslutades halv elva och tur var väl det för kvart i sex imorse rullade det igång igen. Nu har pyret somnat med tummen i munnen efter en intensiv morgon som innehöll såväl skratt som blod (Odin föll framstupa och bet sig i läppen när han skulle krypa över sin trötta mamma som låg pladask på golvet). Nu drar vi snart till skogs. Jag ska plocka mossa och Mats tror att han ska fixa en tjäder till middagen. Det kan du glömma, säger jag. Jag kan inte vara tyst.

3 kommentarer:

Elina sa...

Per drack G&T igår. Kanske tar mig en ikväll efter den här pluggdagen (som ändå är rätt skön på nåt vis).

Lycka till i skogen. Akta er för björnen!

Jonna sa...

Ni har ju inte åkt än? klockan är kvart i elva... hrrm!

Anonym sa...

haha en tjäder. Vad kul det där. Han kände sig nog manlig när han sa så. Låt honom hållas. Jag ska plugga denna gråa lördag (tentar upp gymnasiebetyg) men säger som Elina - en rätt skön dag på något vis. Har gjort mig en kaffe med skummad mjölk och satt på vrålhög musik. Känner mig chillad så att säga. Ok- ha en fin skogsstund iaf. Kram på er!

/Tora