torsdag 22 oktober 2009

Julklappar eller inte julklappar - det är frågan?

Mina syskon och jag är nästan löjligt förtjusta i julen, men just nu råder det lite oenighet om julklappsbytandets vara eller icke vara. En del, mig inräknad, tycker att nu är vi vuxna och det räcker om barnen får, men en del är som tjuriga ungar ("Jag tänker då köpa till er iallafall!").
Nu har mamma och moster kläckt den briljanta idén att alla köper en klapp för ungefär samma summa och sen lottar vi ut dem. Mycket bra ur både ekonomisk och tidsmässig aspekt. Ett par av mina bångstyriga syskon vägrar lyssna på det örat men de kommer bli nedröstade. Hur gör ni i era familjer?
Odin vill inte heller ha några klappar som ni ser...

5 kommentarer:

Jonna den konservativa sa...

SÅ JÄKLA TRIST! JAG VÄGRAR !!! Om ni ska hålla på och löjla er med det där så kan vi väl iaf få veta innan vem man ska köpa åt, för en innan bestämd summa typ 400 kr? :)

Elina sa...

Haha! Typiskt Jonna... Men jag håller med delvis. Det vore skönt att veta vem man ska köpa till!

B.O sa...

köper massor av julklappar. de dyraste till mig själv så klart. ;)

Michaela sa...

I vår familj är vi en bunt vuxna barn så vi kör på som vanligt!

andreas den vansinnige sa...

VANSINNE!!! ska ni förstöra julaftonens traditioner dåligt dåligt dåligt det kan ni glömma ingen kram idag.