söndag 8 november 2009

Kvaddad tårta

Pappa älskar scwarzwaldtårta och därför ville vi barn ge honom en på fars dag, tyvärr kastade jag den i golvet strax efter att vi hämtat den på kondiset så den var allt annat än vacker. Stackars pappa visste inte riktigt hur han skulle reagera när han öppnade kartongen. Jag hoppas verkligen att han inte tog det personligt. Mosad blir den ju hursomhelst och den var i alla fall god.

Man kan inte annat än skratta åt eländet.
Han hatar att bli fotad, men jag smygtog ett och han blev jättefin.
Endast finkopparna och fintändstickorna duger när pappa ska firas.
Cyklamen och faluröd huslänga, två vackra ting.

1 kommentar:

Elina¨ sa...

Synd med tårtan, men jag säker på att den var dundergod ändå! Jag ska nog smocka i mig lite choklad nu efter kvällsfikat, bara för att jag inte fick smaka tårtan.