torsdag 5 november 2009

Vaniljbullar

Har ni sett så söta bullar någon gång? Jag tänkte väl det. Kanelbullar i all ära men ibland är det kul med lite variation. Igår bakade jag bullar fyllda med vaniljkräm. Lite pillrigare men inte svårt. Kavla ut degen som vanligt, skär den i kvadrater, lägg på en klick vaniljkräm (i det här fallet pulvervarianten, men vill man göra från grunden så blir det säkert ännu godare), nyp ihop hörnen och vänd på bullen. Pensla med ägg och grädda som vanligt. Odins smakprov åkte raka vägen ner på golvet, men vägen till Mats hjärta går genom magen.

2 kommentarer:

Jonna sa...

jag skulle vara glad om jag ens tog mig för att göra vanliga... men de ser supergoda ut!

Elinz sa...

ÅÅÅÅH!! Det är ju dom där jag har pratat om så mycket. Jag har längtar efter dom! För du har ju gjort såna tidigare.

Och mockasiner i all ära, men visst åkte de på sned ganska mycket? :)