torsdag 12 november 2009

Uppe före tuppen

Odin och jag gick upp tjugo över fyra imorse. Vi ville inte missa Veterinärerna på TV. När Mats masade sig upp vid sex berättade jag ivrigt vid frukostbordet om det vi sett.

Jag: "Det var en höna som hade värsta uppsvällda magen och när de opererade henne visade det sig att det var livmodern som var så stor. All äggula och skit som skulle ut hade samlat sig där. Livmoderna vägde ett och ett halvt kilo och hela hönan vägde 2,8 kilo innan operation! Så här stor var köttklumpen dem tog ut!"

Mats: "Mmm...smaklig måltid..."

Jag: "Åh förlåt, jag tänkte mig inte för."

Visste ni att enligt tv-tablåerna börjar inte dagen förrän klockan sex? Vill man titta på tv tidigare får man titta på tablån för dagen innan. Så ur det perspektivet sett gick jag och Odin upp igår.

4 kommentarer:

Elina sa...

Haha! Har tänkt på det där med tv-tablån. Det är faktiskt märkligt.

Och jag måste sluta tycka så synd om mig själv när jag går upp klockan sex.

jonna sa...

äsch du får smsa honom isf, men vi ska kanske äta lunch ihop vid 12 så isf blir det nog tight.

Jess sa...

oj, jag som tycker vi går upp tidigt när vi kliver upp 5.15 när jag börjar 7!
Cykelbelysningen köpte jag på ÖB.
Köpte 2st fpk för 39kr st.
Finns säkert på Clas Olssons fast inte lika billigt!
/Jess

Ullvitrollet sa...

Ojdå, då är vi väldigt bortskämda med våran dam som oftast sover 12 timmar. Visst hon kan vakna ett par gånger på natten, men vi har aldrig behövt gått upp så tidigt någongång.
Kram