tisdag 8 november 2011

Förskolefest

Jag har alltid varit nöjd med Odins förskola men lokalerna har aldrig känts ändamålsenliga utan lite för trånga, särskilt sen Odin blivit äldre. Nu har småbarnsavdelningen Liss-stuggu stängt och alla barn och personal har flyttat till den andra förskolan i Tällberg som byggts om och renoverats. Nu är det ljust, fräscht och med många stora och roliga rum. Idag var det invigning med bandklippning, press och tårtkalas.

Från och med denna vecka går Odin två heldagar istället för tre halvdagar. Det blir kul för honom att följa en hel dag, få vara med på mellis och eftermiddagspysslet. Sen kan Mats hämta honom, vilket underlättar för mig och spar lite bensinpengar.

Tyvärr blev han lite ledsen idag när vi skulle gå och han stanna, men det var inte så konstigt, eftersom både farmor, moster, mamma och lillebror lämnade honom. Jag hoppas att det gick över fort, det skulle vara fruktansvärt tungt med ett bakslag nu när det gått så bra med flytten hittills.

2 kommentarer:

Elina sa...

Jättefin förskola verkligen! Han kommer trivas som fisken i vattnet där :) Du ska se att det går jättebra att lämna på tordag. Det var ju som sagt inte konstigt att det blev som det blev idag (även om det gick bra mesta tiden, det får man inte glömma)!

Jonna sa...

Det ser jättefint ut! Är det Sakarias Vinberg jag skymtar på en bild? Odin och Elsa ser så fina ut när de sitter och läser ihop. Önskar jag kunnat vara med idag men får se fram emot morgondagen istället...