måndag 21 november 2011

Tapetvånda

Tack för alla smakråd kring tapeterna! Ni stärker mig i min övertygelse. Men det är svårt att välja - ju mer man tittar desto fler fina hittar man. Jag drömmer om tapeter. Jag ligger vaken på nätterna och funderar på tapeter. I lördags var jag på Colorama. Jag hade förväntat mig att bli behandlad som Julia Roberts i Pretty Women när jag sa att jag skulle ha tapeter till ett helt hus. Ni vet när personalen i klädaffären börjar fjäska för henne då de förstår att hon har pengar? Men inte fick jag komma in i ett enskilt rum, sätta mig i en skön fåtölj med ett glass bubbel i handen och få en enskild presentationen till musik inte. Jag fick stå där i min ensamhet och svettas och bläddra i otympliga tapetböcker som alla andra som bara skulle ha en futtig fondvägg. Nästa gång tar jag en kaffetermos med mig.

3 kommentarer:

Elina sa...

Jag tror att om du bara liter på din intuition så blir det kanoners kanon :) Men jag ska inte säga någonting om att vara velig! Dåligt att du inte fick bubbel förresten!

mor sa...

Du har säker smak! Lita på den! Du brås nog lite på din morfar!

Linda G sa...

haha. Stackars stackars dig..