onsdag 23 november 2011

Vardagsfest

I måndags var vi bortbjudna på middag hos Linda och hennes familj. Man borde bjuda hem folk mer på vardagar. Det känns som fest fast det är vardag. Festlig var också den stora flygande flugan med lysande ögon som flög runt i trappen. Odin pratade om den långt efter. Mats blev lika betagen i huset som jag blev första gången. Det är inte ofta man får gå in i ett så välbevarat hus från 1920. Man känner historiens vingslag - för att utrycka det lite pretentiöst.

5 kommentarer:

Jonna sa...

Häftigt att se! Undrar om vi cyklar förbi huset när vi är ute och cyklar racer?

Elina sa...

Man borde absolut bjuda på folk lite oftare, lite halv åtta hos mig (som verkar rätt populärt att köra nu for tiden). Kul med ett sådant hus!

elina sa...

Bjuda folk på mat menade jag förstås. Allra helst när det förhoppningsvis blir så att de bjuder tillbaka :)

Linda G sa...

Två irri...
Ett: Vit plaststol mitt i köket, mitt i bilden. Hua. haha---
Två: Glömma bort flugan och slå på fluga precis när gästerna ska gå..
Ja, det är himla trevligt med vardagsgäster. Men jag vill att det ska vara lite mer så. Alla lagar ju mat varje dag, och det är trevligare att äta tillsammans, och ha leksällskap till de små. Men det blir alltid så stor grej. Det ska bjudas igen och det ska tas med presenter och det ska planeras och bokas in i förväg... Eller hur? och vi är likadana nästan allihopa..
=)

andreas sa...

va roligt för er kramar