fredag 14 mars 2008

Bostadsbidrag?

Det borde vara varningstext på bostadsbidrag till studenter. Det är omöjligt att exakt beräkna sin inkomst under ett kalenderår när man pluggar, jobbar extra eller slutar plugga och får jobb. Hur ska man kunna vet om man får jobb? Det pratade på nyheterna imorse om att var tredje student får betala tillbaka. Däribland jag och min syster. När jag FICK bidraget var jag snorfattig och under det halvåret när jag slutade få det tjänade jag mer och "straffades" för det retroaktivt. Det är inget bidrag utan ett dåligt lån.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Senast 15e april ska jag ha betalat in 5755 kr till fucking jävla kuk-kassan. Det är en hel semesterresa.

Anonym sa...

jag ska passa mig noga!

Anonym sa...

Oj, vad trist! Jag har aldrig vågat ansöka om bostadsbidrag när man jobbar extra o sommarjobbar. Men det låter inget kul... /Åsa L