måndag 31 mars 2008

Din morsa jobbar inte här!

På tal om alla mina otaliga tantvarningar...

Personalkök är en ständig källa till irritationsmoment kollegor emellan. Mitt jobb är inget undantag. Ibland liknar vårt kök värsta tänkbara studentkorridorskök med berg av odiskade kaffekoppar och matlådor. Ibland går jag fram som en tromb i kylskåpet och slänger skoningslöst gammal mat med plastpyts och allt. Härom veckan gjorde jag dessutom en riktig kärringgrej. Jag hittade nämligen den här i DN, skrev ut den och satte upp den anonymt i köket. Första meningen i Ribbings svar strök jag över med en cerise överstrykningspenna. Hi hi. Det kändes bra, men tror ni att det har blivit bättre? Nej, knappast. Dolda kameror nästa?

3 kommentarer:

Anonym sa...

men huga, har ni ingen diskmaskin? hos oss är olika avdelningar ansvariga olika veckor, fungerar rätt bra.

Anonym sa...

så är det ju på hemtjänsten också... som jonna skrev alltså. kanske nåt att införa även på ditt jobb?

Anonym sa...

om ni skaffar en diskmaskin kommer det nog att lösa sig, för det är ju inte så kul att stå och diska en massa koppar osv för hand. Prata med er chef och fråga om det inte går att investera i en diskmaskin..:-)