onsdag 12 mars 2008

Namnsdag

Idag är det kronprinsessans namnsdag. Ni har väl skickat grattiskort? Hon blev kungligt uppvaktad på borggården i storstaden. Hjälp vad mycket royalister det finns. Hur kan de tro att Viktoria vill ha alla deras hemgjorda saker? Stickade strumpor, vantar, amatörmässiga tavlor och annat osannlikt får hon leende stå och ta emot på både födelsedag och namnsdag. Nu ska ni inte tro att jag är bitter för att vi aldrig firat någon namnsdag i min familj. Nädå. Icke. Och förresten - när jag var liten fick jag och mina syskon välja flingsort när vi hade namnsdag. Till och med frosties och kalaspuffar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, jag minns inte det där med flingorna!

Anonym sa...

inte jag heller. men tur man minns olika saker. och vart hamnar all shit de får? kungahuset. i en container mest troligt. hemma hos sig har de väl bara svenskt tenn och typ.. ja.. room? haha. avslöjar min egen okunnighet i mitt eget ikea-ihopplockade hem.