onsdag 5 mars 2008

Vaselinhinna

Jag har bara haft glasögon några veckor men använt dem duktigt varje dag. Idag glömde jag dem och det kändes jättejobbigt. Jag gick och störde mig hela dagen på vaselinhinnan på ögonen. Jag kisade och kände mig synskadad. Hur klarade jag mig innan? Hur många människor har jag passerat genom åren utan att heja? Hur många rådjur har jag nästan kört på utan att notera det? Hur mycket information har jag egentligen missat på overhead-kopiorna på personalmötena? Det är skrämmande när jag tänker på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

om ett år börjar du glömma allt oftare, bli allt sämre på att använda dem, och glömma med flit för att du inte tycker de är så snygga som du tyckte när du köpte dem. eller så är du bättre än mig :)

Anonym sa...

haha... ja så kanske det kan bli.. men tänk allt du sluppit se.