torsdag 13 mars 2008

Snö och pumps

Jag sitter på mitt arbetsrum och tittar ut. Snön yr ner lite försiktigt och världen utanför är brungrå. Vid busshållplatsen på andra sidan riksvägen står en ung kvinna med långt ljust hår. Hon har svarta stuprörsjeans eller tights och svarta högklackade skor utan strumpor. Upptill har hon en liten röd jacka. Jag kan inte låta bli att få vissa associationer när jag ser en så lättklädd kvinna stå utefter en väg och frysa, även om jag är övertygad om att hon bara väntar på bussen. Jag vet inte vad jag ville få fram med detta inlägg, men... hur fan kan man gå ut med med pumps i det här vädret?

2 kommentarer:

Anonym sa...

typiskt ungdommar jag blir så matt,vad tänker dom på egentligen?

Anonym sa...

ja! man fryser ju bara man tittar på dem! som mormor sa.