onsdag 11 juni 2008

Den blomstertid nu kommer...

Idag är det studentavslutning här på jobbet. Ni vet småfulla studenter som skriker ”fy fan vad vi är bra” trots att man får ta studenten med hur många IG:n som helst i betyget. Men jag vet, jag har varit där också och jag var precis lika dryg och skrek mig hes. Det är en speciell dag, inte så mycket för att gymnasiet är slut utan mer för att man tar klivet ut i vuxenlivet.

Vi i personalen är ålagda att ta ifrån alla elever eventuella rusdrycker inom skolans område. Som tur är har jag inte stött på några än. Tänk er att ensam gå fram till ett gäng glada tjoande studenter och beslagta deras glas/flaskor/burkar. Hej mitt namn är glädjedödare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas du slapp vara glädjedödare resten av dagen oxå.

Anonym sa...

haha, hur lätt är det efter utspringet när alla får champagne och öl runt halsen på skolgården? iofs börjar man kanske inte dricka dem på en gång...

Anonym sa...

det lät ju rätt överambitiöst att ni ska göra det...