onsdag 25 juni 2008

Sommaren är här på riktigt

Igår kväll började två stammisar i svenskt sommarliv. Ingen sommar utan Allsång på Skansen och Morden i Midsomer. Egentligen blir jag ganska utråkad av båda två (Midsomer är ju aldrig riktigt spännande och ibland skrattar man nästan när det begås ett mord och jag är inte så förtjust i Anders Lundin heller), men det hör till att titta ibland och jag får sommarstämning av dessa program. Det är lika med signaturmelodin för P1 sommar (sommarpratarna). Ibland är jag totalt ointresserad av den som pratar, men sätter på radion några minuter bara för att få höra den inledande melodin. Jag är lite löjlig, jag vet, men dessa tre program hör liksom till för att jag ska känna att sommaren är här på riktigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

i knooow.. men igår var väl MiM rätt kul, mycket sex och draaaaama. haha. puss

Anonym sa...

tyckte också att det var rätt kul igår, men inte wow direkt. men det passar bra till fikastunden!