tisdag 24 juni 2008

Totte städar

Har ni läst Totte städar av Gunilla Wolde? Om inte, borde ni verkligen göra det. Det är en jättespännande historia om Totte som inte hittar sin Nalle, men så städar han och sen... nej jag ska inte avslöja slutet. Jag läste den omkring tio gånger igår (och min syster lika många) för min borson som aldrig tröttnar. Vi försökte locka med Alfons, den vilda bebin och massa andra böcker, men nej.
- Läsa Totte städar!
Jag skulle kunna förvånas över barns bristande behov av variation, men så kommer jag på att jag just är på väg att ge mig ut på promenad med vovven. Samma gamla runda som vanligt. Att gå välkända stigar är tryggt. Man vet vad man får. Heja Totte!

6 kommentarer:

Anonym sa...

ja, den är sannerligen spännande! jag har läst den några gånger idag också (inte)... nej, jag tror jag ska gömma den tills nästa gång :) eller så grym kan man väl inte vara... eller?

Anonym sa...

låter som om ni gillar boken lika mycket. haha

Anonym sa...

åh malin jag älskar din blogg. Den är min trygga stig i livet : )
Jag läser den varje dag. Det känns tryggt och mysigt och påminner mig om att livet hela tiden går vidare. För det finns jämt något nytt att läsa!
Min favoritblogg, tack för att du skriver!!! puss puss/Tora

Anonym sa...

haha.. och innan dess läste jag den flera ggr för gustaf.. och sen somnade han sött.. så den funkar ju!

Anonym sa...

ja tänk jag och frun då som får läsa Bo fastnar i leran och bagaren bakar en tårta,ett antal gånger varje dag men det är härligt att se hur koncentrerad g blir så då är det värt det.

Anonym sa...

ha ha hade gustaf i knät när jag läste detta inlägg han såg genast totte städar boken och började genast åtreberätta delar av totte städar hahahaha nu pratar han inte om annat och ska titta på bilden med boken. kram fia