måndag 2 juni 2008

Vit lögn

Visst är det okej med en vit lögn emellanåt? Jag ringde just Vaktis och sa att det var stopp i pappersstrimlaren. Jag låtsades som att det var det när jag kom dit, fast det i själva verket var jag som orsakade stoppet då jag matade in fler papper än man ska. Herregud, det tar ju evigheter om man ska ta papper för papper när man har en hel bunt.
- Jaha, muttrade han. Då har de matat i för många papper igen.
- Ja, det har de nog, svarade jag medan tungan färgades svart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Malin, du är en bad bad person! nej då, jag känner igen mig till fullo.

Anonym sa...

haha! jag hade ju av ett öra på en tants kopp en gång, och sa sen "det måste ha gått sönder i diskmaskinen". två sekunder senare skar jag mig på koppen, det måste ha varit mitt straff för att jag ljög! så var försiktigt malin :)

Anonym sa...

fy fy fy skäms

Anonym sa...

ajaj... så får man inte göra.

det slår tillbaka sedan.