måndag 30 juni 2008

Eastern promises

Vi såg på Eastern promises i lördags. Ryska maffian, en råbarkad Viggo Mortensen, en modig barnmorska och en 14-årig prostituerad som dör under sitt barns förlossningen skapade en mycket spännande och sevärd film. Den var blodig och obehaglig, men till och med jag (som är världens kvällströttaste människa för tillfället) höll mig utan problem vaken till klockan tolv! Se den, så får ni lite motvikt mot helylleprogram som Allsång på Skansen och Sommar med Ernst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sett den på bio, den är rå må jag säga. Lite för rå för min smak, men bra gjord ändå. En "lustig" sak ínträffade när jag skulle följa med en 1:a från Berga på bio (dom hade klassdag), då skulle vi se Förtrollad och av misstag satt bion på Eastern Promises och den när den första scenen inträffade när en person som är hos barberaren får halsen avskuren, förstod vi alla att dom hade satt på fel film... /Åsa

Anonym sa...

kanske jag och min ständiga dejt och följeslagare elina får ta en filmkväll då med popcorn och te och film...

Anonym sa...

Tack för tipset Malin!! vi funderade på om vi skulle hyra en film, så vi hyrde den och den var rå men riktigt bra. Men det kan ju inte ha varit så bra/kul för dej i ditt tillstånd att se den, med tanke på vad du har framför dej så är väl sånt där det sista man vill se(så var det för mej iaf, men då var jag mer rädd o nervös än du verkar vara) // kram mia