måndag 10 november 2008

Fars dag

Nu har jag plötsligt två pappor att uppvakta på fars dag, min egen och Odins (tills han kan ta över själv). Odins pappa fick frukost på säng, en bukett rosor och choklad. Min egen fick rosor och choklad. De förtjänar all upskattning för de är fantastiska. För mig är dagen en spark i baken att visa hur mycket jag tycker om "mina pappor". Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på dem som har pappor som inte förtjänar ett "Världens bästa pappa-kort". Och dem som sörjer att de aldrig fick bli någons far. Och de som får besöka en grav på fars dag. För dem är fars dag något helt annat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

synd att jag missade ert kvällsmys... men ja, jag skattar mig lycklig ändå.

här har en solig dag övergått i regn. trist.

längtar efter er!

Jonna sa...

det var ett mysigt fars dags mys! men klart det alltid, som alla högtidsdagar, sticker till i hjärteroten för de som ej kan ta del av det..

Anonym sa...

jag skäms som inte firade min. men var på middag hos Christians föräldrar. Ringa pappa och säga grattis är lite fjuttigt kanske. Det är faktiskt en bra högtid som jag borde ta till vara på bättre genom att verkligen visa hur glad jag är att han finns, fina pappa. Man ska vara glad att man har en och som är så fin dessutom. Vad fint ni verker ha haft det med gulliga Rune. Puss på er/Tora