söndag 30 november 2008

Hunger

Vi har nyss kvällsfikat. Jag drack en stor kopp nyponte och åt tre mackor och en mandarin. Nu är jag hungrig igen. Det måste vara något fel. Jag känner mig ofta så här omättlig. Visserligen bränner man 500 kalorier extra om dagen när man ammar, men min aptit motsvarar inte det. Man måste bränna mer när bebin äter så ofta som Odin gör. Jag får nästan smygäta nu, för jag äter mer än min pojkvän. Jag sitter här och tänker på den ljuvliga efterrätten från igår och dreglar ner tangentbordet. Man kunde ju tycka att jag borde fått mitt lystmäte denna helg då vi varit bortbjudna på fantastiska trerätters både fredag och lördag, men icke. Mycket vill ha mer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

du och jonna hade rätt lika blogginlägg :) och hade jag haft en blogg hade jag nog skrivit nåt liknande igår!

Anonym sa...

mat mat mat mat! mera mat! igår var jag totalt omättligt, hade kunnat äta hur mycket som helst. det fantastiska med amning/träning etc är ju att man faktiskt KAN äta mycket mer än folk som ej ammar/tränar.. en dag med långlöpning kan man äta typ 1000 kalorier mer! :)

Anonym sa...

Hästar får faktiskt 100 procents tillägg vid digivning för att kunna producera all mjölk!! Så det borde ju du få också :-) /Åsa