fredag 28 november 2008

MesMalin

Kameran som jag köpte alldeles nyligen är redan trasig. Objektivet åker inte in och det går inte heller att ta kort. Killen på Audio Video stod länge och fipplade på min kamera med kramsnussmutsiga fingrar (som om han trodde att jag inte kunde med den själv). Sen sa han:

-Det går ju inte att ta kort heller.
- Nej just det (det var ju det jag sa för fem minuter sen).
- Ja vi får skicka in den få se vad de kan göra...
- Okej, sa jag. Hur lång tid tar det då?
- Det kan jag inte svara på. Vi gör så gott vi kan.
- Ja, jag förstår att det inte är ni som ska laga den, men man vill ju gärna ha kamera över jul, svarade jag försiktigt.
- Vi gör så gott vi kan, sa han och tittade på mig med stenhård blick.

Suck. Det spelar väl ingen roll om de gör så gott de kan. Har man nyss köpt en kamera som inte funkar ska man väl få en ny och inte behöva vänta på att den gamla repareras i sjuhundra år? Jag tänker vara dryg kund och ringa redan nästa vecka och höra hur det går. Svarar de "vi gör så gott vi kan" ska jag ha svar på tal och inte vara så väluppfostrat mesigt svensk och nästan be om ursäkt för att kameran jag köpt av DEM har gått sönder på några veckor!

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, du försökte iaf, och det är ju faktiskt dom som ska skämmas!

i år kan du ju inte förlita dig på att jag tar kort på julafton heller!

Anonym sa...

Självklart skall du kräva att den fixas snabbt eller-en ny!! Tala om att din baby växer jättesnabbt och att varje dag du inte kan föreviga honom är en dag för mycket! tuffa till dig lite nu kära barn!Kram från mor.

Jonna sa...

kul med korvstoppning!

de borde erbjuda dig en lånekamera under tiden!!!!!!!!!

Anonym sa...

åh vad trist! Du borde borde ha fått en ny. Jag skulle nog inte lyckats med det, men min pappa är expert på sånt.