fredag 7 november 2008

Fog

Dimman har legat tät i två dagar, men idag har den lättat till min stora besvikelse. Jag gillar dimma, den skapar en sagostämning och får mig att känna som om jag bor i Algonquin Bay i Kanada. Det är egentligen ingen trevlig plats med tanke på alla mord som begås där. Det är en ogästvänlig plats även på andra vis, tjock dimma, kalla vintrar (de får skrapa bilrutorna på både ut- och insidan) och på sommaren är det så tjockt med knott att man inte kan vistas ute. Det är otroligt att någon vill bo där överhuvudtaget, men min favoritpolis John Cardinal gör det. Och vill man resa dit gör man det billigast och snabbast via författaren Giles Blunt.

3 kommentarer:

Jonna sa...

åh! bra tips! just nu läser jag bara krönikor på kvällarna (skugge-samling) men längtar efter en bra skönlitterär bok.

Anonym sa...

fan, jag har tänkt att låna med mig flyga drake, snabba cash från nån av er hur länge som helst nu... jag glömmer varenda gång! blir tokig. igår läste jag en rocky-tidning för andra gången. /slans

Anonym sa...

jag läser Alan Bryman= kvantitativa resp. kvalitativa forskningsmetoder samt en bok av Olle Vejde= statistik. I dem saknar jag dramaturgin, kärleken, morden, svartsjukan och spänningen och definitivt total avsaknad av dimmiga landskap. Det är mest staplar och diagram samt olika faktarutor. Jag dör. Ge mig något lite mer hett.
/Tora